Guide: Hvor enkelt er det å komme i gang med 24onoff?

24onoff er kjent for å være et veldig brukervennlig system, men i likhet med sykling er det alltid en liten læringskurve man må gjennom. La oss vise deg hvordan du på 5 minutter kan komme i gang med et nytt system som vil hjelpe din bedrift spare masse tid og penger.

1. Start en gratis prøveperiode

Gå til 24onoff.no, skriv inn din e-postadresse, og trykk «Prøv gratis nå«.

I neste steg fyller du inn både firmanavn og ditt navn, så vil systemet vårt opprette din firmakonto med ditt navn som en «Administrator»-bruker.

Når du kommer inn i systemet, blir du ønsket velkommen av en oppstartsskjerm som hjelper deg med å legge inn dine arbeidere, kunder og prosjekter. I denne guiden vil vi vise deg hvordan du kan gjøre dette uten oppstartsskjermen.

2. Legg til arbeidere

I prøveperioden har du ubegrenset tilgang til 24onoff, og det inkluderer også dine ansatte.

Inne på «Arbeidere«-siden kan du administrere og legge til dine ansatte. Du kan også redigere språket for hver individuelle bruker etter at de har blitt lagt til (Norsk, Engelsk, eller Polsk).

Hvordan legge til arbeider i 24onoff

Alle arbeidere som blir lagt til vil motta en e-post med en aktiveringslenke de må trykke på for å bli aktivert (kan gjøres på både pc og mobil). Lenken åpner en nettside som lar brukeren sette eget passord, slik at de kan logge seg inn i systemet (via 24onoff-appen eller nettsiden).

3. Tilpass systemet

Gå til «Innstillinger«-siden for å tilpasse 24onoff etter behovene til din bedrift (kan bare gjøres av en administrator). Alle endringer som blir gjort her vil automatisk være tilgjengelig for resten av bedriften.

Med hjelp av «Innstillinger» kan du blant annet aktivere:

  • Overtid (legg inn forskjellige satser)
  • Ubetalt lunsjregistrering (trekkes automatisk fra totalen)
  • Reiseregistrering (tid og/eller distanse)
  • Utlegg
  • Materialforbruk (inkl. pris som automatisk summeres i timelistene)
  • Fraværstyper
  • Bestemme at arbeidere ikke kan redigere egne timelister
  • Sette frist for når en arbeidsdag må registreres
  • Kreve at et prosjekt er valgt ved registrering av timer
  • Pluss mye mer

Hvordan tilpasse 24onoff

4. Opprett eller Importer Kunder

Hvis dere ønsker å registrere timer på kunder, eller knytte prosjekter opp mot kunder, så er de en smal sak å legge til via «Kunder«-siden, både på nett og i vår 24onoff-app.

24onoff støtter også import av kundelister. Besøk denne siden for å konvertere Excel-liste til CSV-format, som er standard filtype i de fleste systemer hvor man kan importere data.

All informasjon etter kundenavn er valgfritt. Hvis dere har dårlig tid ved opprettelse av kunde, kan dere alltids legge inn mer informasjon senere.

Hvordan legge til kunder i 24onoff

«Kunder» er ikke nødvendige for å kunne føre timer. Dere kan også registrere timer på et prosjekt uten kunde hvis det passer best for dere, eller ikke bruke noen av delene. Dere bestemmer selv hvordan dere ønsker å bruke 24onoff.

5. Opprett eller Importer Prosjekter

Ved hjelp av prosjekter og oppgaver er det enkelt å definere hva timene har gått til. Nye prosjekter kan opprettes både via nettsiden og i 24onoff-appen.

Med hjelp av prosjekter kan dere også registrere avvik og bilder med kommentarer, i tillegg til å laste opp filer.

24onoff støtter også import av prosjektlister. Besøk denne siden for å konvertere Excel-liste til CSV-format, som er standard filtype i de fleste systemer hvor man kan importere data.

Som standard blir alle aktiverte arbeidere tildelt nye prosjekter, men dette kan redigeres inne i prosjektet via fanen «Tildelte arbeidere«. Arbeidere som ikke blir tildelt et prosjekt, kan heller ikke se eller registrere timer på det.

Hvordan opprette prosjekt i 24onoff

6. Registrer timer og last ned timelister

Timeregistrering, timelister, og fravær- og ferieforespørsler finner du inne på «Timeregistrering«-siden. Bruk knappene oppe i høyre hjørne for å registrere timer eller laste ned rapporter.

Timelister for nåværende uke vises automatisk på nedre del av siden. Her kan du også se i sanntid om noen i bedriften har startet en stoppeklokke.

Du kan tilpasse innholdet i timelistene med hjelp av «Tidsrom«-ruten til venstre for «Last ned rapport»-knappen, og ved å filtrere rapporten ved å velge en eller flere Kunder, Prosjekter, Prosjekt-oppgaver, eller Arbeidere.

Hvordan registrere timer og hente timelister i 24onoff

Trykk på den blå «Last ned rapport«-knappen for å laste ned en Excel-, PDF-, eller CSV-fil av timelisten. Her kan du også gruppere timelisten, og skjule unødvendige kolonner, før du laster ned rapporten.

Hvordan laste ned excel, pdf eller csv rapport i 24onoff

7. Last ned 24onoff-appen

Søk etter «24onoff» i Google Play eller App Store for å laste ned 24onoff-appen. Logg inn med samme e-postadresse og passord som på nettsiden.

Alle kunder og prosjekter som blir opprettet, enten på pc eller i appen, synkroniseres automatisk med resten av bedriften, slik at de kan begynne å føre timer på disse umiddelbart.

24onoff timeregistrering app for android og ios

Med 24onoff-appen kan du og dine arbeidere blant annet:

  • Registrere timer og fravær
  • Få oversikt over egne timer
  • Opprette nye kunder og prosjekter (bare for rollene «Administrator» og «Moderator», ikke «Arbeider». Kan redigeres på Arbeidere-siden)
  • Laste opp bilder og avvik på prosjekter. 
  • Registrere timer uten nettilgang. Synkroniseres automatisk neste gang dere er på nett. 

Gratis support for alle

Vår gratis kundestøtte er tilgjengelig for alle og enhver, og er tilgjengelig via tlf 954 56 740, chat i systemet, og e-post support@24onoff.com.

Vi har også gode erfaringer med demontrasjoner av systemet via telefon, så det er bare å ringe hvis du står fast eller bare har et spørsmål.

Gå til 24onoff.no nå for å starte din prøveperiode, og se med egne øyne hvor enkelt det er å få kontroll på arbeidsdagene.