Å komme i gang med 24onoff timeregistrering tok meg cirka to minutter

Det tar lengre tid å hente seg en kaffe
Det tar lengre tid å hente seg en kaffe

Fra jeg registrerte min bedrift, til jeg hadde lagt til én ansatt, opprettet én kunde og et prosjekt, i tillegg til å tilpasse timeregistreringsskjemaet ved å legge inn to faste arbeidstyper og aktivere registrering av ubetalt lunsj, gikk det to minutter og 11 sekunder. Det tok lengre tid å formulere denne setningen.

«Det tar for lang tid»

En av grunnene til at mange vegrer seg for å endre på rutiner og prøve noe nytt, er at de tror det tar for lang tid. Nå er jeg riktignok ganske så kjent med 24onoff, men hovedpoenget her er at det ikke krever mye investering av tid for å gå over til digital timeregistrering som er enkel å bruke for hele bedriften, og som ikke koster skjorta.

Registrering av bedrift og legge til ansatt

Når jeg hadde registrert bedriften min, Håndverkeren AS, på 24onoff.no, ble jeg automatisk videreført til systemet.
Ved hjelp av menylinjen på venstre side navigerte jeg meg til «Ansatte»-siden hvor jeg kan legge til og administrere mine ansatte. Noen sekunder senere var Kari Nordmann registrert i min bedrift, og en informerende e-post med passord og instrukser om hvordan hun kan laste ned 24onoff-appen hadde blitt sendt.

Legg til ansatt

Opprette kunde og prosjekt

Det neste jeg gjorde var å gå til «Kunde»-siden for å opprette en kunde jeg ønsker å knytte til prosjektet min bedrift jobber med for tiden. Her kunne jeg legge inn alskens informasjon, men jeg hadde dårlig tid, så jeg fylte bare inn informasjonen som systemet krevde, som er navn og e-postadresse. Jeg hadde ikke e-postadressen til kunden, så jeg skrev bare a@a.no.

Legge til kunde

Det neste jeg gjorde var å opprette et prosjekt, og knytte dette opp mot kunden jeg nettopp la til.

Opprette prosjekt

Tilpasse timeregistreringsskjema

Vi har faste arbeidsoppgaver som går igjen i de fleste prosjekter, og vi må registrere ubetalte lunsjminutter som automatisk trekkes fra totalen. Jeg gikk derfor til innstillingene for Timeregistrering og la til to arbeidstyper og aktiverte lunsjregistrering for min bedrift.

Innstillinger - Arbeidstype

Alt dette på cirka to minutter da, altså. Et fullverdig timeregistreringssystem på både nett og mobil som lar meg og mine ansatte registrere arbeidstimer på kunder og prosjekter, med muligheter for uttak av digitale timelister i både PDF- og Excel format fra en hvilken som helst datamaskin med nettleser.

Hente timeliste - Kunde

Enkelt å bruke, gratis å prøve

Som nevnt så er jeg temmelig erfaren med 24onoff etter 1.5 år på kundesupport, men basert på alle samtaler jeg har hatt med folk med lite tid og mindre dataerfaring, kan jeg med sikkerhet si at 24onoff er et av de enklere systemene der ute, både for de på kontoret og de som er ute på arbeidsplasser.

Ettersom vi også tilbyr en 30 dagers gratis og uforpliktende prøveperiode, er det egentlig ingenting å vente med.

Gå til 24onoff.no og registrer din bedrift i dag, og om noen minutter har du også et system som vil gjøre arbeidsdagen din mye enklere.

Mvh. Mats fra 24onoff.