Vi har analysert brukeradferden i 24onoff, for å finne ut hva som skiller de med flest daglige timeregistreringer fra de med minst. Nå deler vi våre funn med deg, så du slipper å bruke kontortiden din på å etterlyse gamle timelister.

Viktigheten av daglig registrering burde ikke undervurderes. Foruten å ha alt på det rene hvis Arbeidstilsynet kommer på visitt, slipper man også unøyaktige, tidkrevende timeliste-skippertak på slutten av uken/måneden, og bedriften unngår tap av verdifulle, fakturerbare timer (som alene burde være nok insentiv).
Våre 4 rutiner er basert på bruk av funksjoner tilgjengelig i timeregistreringssystemet fra 24onoff, men noen av de kan sikkert også brukes i andre systemer, hvis de har funksjoner som tillater det.
10,000+ håndverkere bruker 24onoff daglig. Prøv gratis nå!
eller ring oss for en uforpliktende prat på 95 45 67 40
(man-fre, 08-16)
1. Daglige påminnelser
Det er menneskelig å glemme, særlig i løpet av en hektisk arbeidag, uansett hvor enkelt systemet man bruker for timeregistrering er.
For å få bukt på Jarlsberg-timelister fulle av hull, lanserte vi i oktober 2018 en veldig etterlengtet funksjon i 24onoff-appen; Påminnelser.

Når den er aktivert, vil appen hver mandag til fredag klokken 19.00 sjekke om brukeren har registrert timer den dagen. Hvis dagen er tom, får vedkommende et lite push-varsel på sin mobil, som de kan trykke på for å åpne appen. Enkelt, smart og pengesparende!
Resultat: Daglige registreringer økte med over 45%, sammenlignet med samme periode året før.
2. Hurtigutfyllinger
«Hurtigutfyllinger» er forhåndsdefinerte timelister som får timeregistrering unnagjort på sekunder, noe som bidrar til å senke terskelen for å registrere arbeidsdagen umiddelbart, istedenfor neste fredag klokken 15.59 før man skal hjem og spise taco.
Hurtigutfyllinger opprettes av administratorer i bedriften, navngis for enkel gjenkjenning, og kan bestå av: Klokkeslett start og slutt, lunsjtid, kunde, prosjekt, oppgave.

Resultat: Bedrifter med én eller flere hurtigutfyllinger har i snitt 26% flere daglige registreringer enn bedrifter uten.

3. Stoppeklokke
Stoppeklokken i 24onoff-appen er kanskje mest brukt for nøyaktighet, da den automatisk fyller inn start- og sluttid når man stopper den, men den har faktisk flere fordeler.
Den første er vanen. Hvis man gjør det til en rutine å alltid starte en stoppeklokke i 24onoff-appen når man starter på et oppdrag, ja da er det vanskelig å glemme å føre timer. Noen vil kanskje si det er umulig.
Den andre fordelen med stoppeklokken er oversikten den gir de på kontoret. Når en stoppeklokke er aktiv vil administratorer i bedriften kunne se det «live» fra 24onoff i nettleseren.
Det gjør det lett å se hvem som glemmer å føre timer, slik at man raskt kan følge opp de som har glemt det.

Resultat: Bedrifter med ansatte som bruker stoppeklokken aktivt har i snitt over 30% flere daglige registreringer enn bedrifter som aldri bruker stoppeklokken.
4. Jevnlig kontroll
Selv med utallige verktøy tilgjengelig for å hjelpe ansatte med hukommelsen, vil det alltid være noen som glipper gjennom.
Det kan være tidkrevende å skulle sjekke alle timelister hver dag, men heldigvis har administratorer i 24onoff en «en-klikk-løsning» som raskt avdekker om noen har hatt det for travelt med å komme seg hjem, og den heter Oversiktsvisning.
Den viser oppsummerte dager for alle valgte ansatte i en egendefinert periode (standardperiode er «Nåværende uke»), og det tar administrator få sekunder å se om noen har vært glemsk, eller om det er på grunn av ferie eller fravær.

Resultat: Bedrifter som bruker oversiktsvisningen aktivt har i snitt over 15% flere jevnlige registreringer i løpet av uken.
Følger du disse rutinene skal det være vanskelig å miste tid og penger på slurv, og du kan heller fokusere på å drifte og videreutvikle virksomheten til nye høyder.
Hvilke rutiner har dere for timeregistrering? Fortell oss om det i kommentarfeltet under!
Anbefalt for deg

Digitalisering - Enklere enn mange tror
En oppskrift på vellykket digitalisering - for å se til at du tjener penger på overgangen.
Les mer >

- Vi fikk mye bedre oversikt
Fakturering og lønn tok stadig lengre tid for Bygg 1 Lyngdal med deres 19 ansatte. Hvor mye de skulle spare med det nye systemet ble en overraskelse både for ledelsen og de ansatte.
Les mer >

Hva koster en ansatt? Gratis kalkulator
Bedriften er i vekst og du vurderer å ansette, men hvor mye koster egentlig en ansatt?
Vår gratis kalkulator gir deg svaret.
Les mer >