
Byggmester Thomas Rom og hans 19 ansatte i Bygg 1 Lyngdal brukte store deler av arbeidsdagen på å skrive og behandle timelister på papir. Etter overgangen til et digitalt system sparer de tusenvis hver uke.
Bli kvitt de gamle rutinene
Det burde ikke komme som en overraskelse når vi sier at timelister på papir fører med seg mye ekstra arbeid, selv for små bedrifter. Men når du har 19 ansatte som skal skrive og levere timelister for hånd, så virker det nesten umulig å skulle holde alt korrekt og under kontroll.
– Stadig flere ansatte og håndskrevne timelister gjorde arbeidet med lønn veldig tidkrevende, sier Thomas når han ser tilbake på tiden før 24onoff.
– I tillegg var det tungvint å finne ut hvor mange timer man hadde brukt totalt på et prosjekt. Vi måtte gå inn manuelt på alle listene de månedene man hadde drevet med prosjektet og summere alle timene for månedene det gjaldt.

På utkikk etter en brukervennlig erstatning
Introdusering av et nytt system på en arbeidsplass vil alltid være en utfordring. Mennesker håndterer forandringer forskjellig, og individuell teknologi-kunnskap vil variere, noe som legger stort press på brukervennligheten i det nye systemet.
Det må være enklere enn å føre timer på papir, og det er derfor Thomas og hans ansatte kom lett i gang med 24onoff appen, som er designet for å være selvforklarende.
– Vi var på utkikk etter et enklere system både for tømrerne, innleide og de kontoransatte, samt et enklere system ved fakturering av timer ut til kunde. 24onoff er et enkelt system for alle som skal bruke det!

Gratis prøveperiode uten forpliktelser
Når man bare trenger en e-postadresse for å starte en gratis prøveperiode, så går det ikke mer enn to minutter å opprette firmakonto. Med ingen begrensinger eller forpliktelser kan man fritt teste hele systemet med alle ansatte før man bestemmer seg.
– Vi opplevde prøveperioden med 24onoff som veldig grei for å teste ut systemet både for administrasjon og tømrere før man binder seg opp mot leverandøren! Det er også veldig greit med online chat – man får hjelp med en gang man har behov for det!, sier Thomas.
Umiddelbar forbedring
Når man har fått alle ansatte til å ta i bruk det nye systemet, så tar det ikke lang tid før fordelene med digitale timelister viser seg fram. Den første er den oppdaterte oversikten over alle ansatte på alle prosjekter, tilgjengelig hvor og når som helst. Det alene er verdt den lave prisen.
– Alle ansatte leverer like lister som er forståelige. Det tar mindre tid å registrere timer for tømrerne, mindre tid i forbindelse med lønnsarbeid, og mye mindre tid å finne totalt antall timer, hvem som var der og når de var der på hvert enkelt prosjekt.

– Systemet er tidsbesparende, og vi fikk mye bedre oversikt. I tillegg så ser de ferdige PDF-timelistene mye bedre ut når man skal sende dem med fakturaen til kunden, sier Thomas avslutningsvis.
Prøv gratis nå
Hvis du ønsker mer oversikt over din arbeidsdag, dine ansatte og alle prosjekter, så er det helt gratis å prøve 24onoff.
Besøk 24onoff.no for å lese mer om hva systemet tilbyr, eller gå direkte til opprettelse av din firmakonto.
Har du spørsmål om 24onoff, så er vi lett tilgjengelig.
Anbefalt for deg

Digitalisering - Enklere enn mange tror
En oppskrift på vellykket digitalisering - for å se til at du tjener penger på overgangen.
Les mer >

Finn riktig timepris - Gratis kalkulator
Kommer det mer inn i kassa enn det renner ut? Har du råd til å redusere timeprisen for å gi deg et konkurransefortrinn? Vår Timepris-kalkulator gir deg svaret.
Les mer >

- Arbeidsdagen ble som natt og dag
Arbeidstilsynet satte stopp for gamle rutiner. Li-Jo Renhold måtte digitalisere, og angret umiddelbart på at de ikke hadde begynt tidligere.
Les mer >

Hva koster en ansatt? Gratis kalkulator
Bedriften er i vekst og du vurderer å ansette, men hvor mye koster egentlig en ansatt?
Vår gratis kalkulator gir deg svaret.
Les mer >